Sunday, October 4, 2009

Das Eichhörnchen und die Preiselbeeren/The Squirrel and the Lingonberries


Das Bild war gewaltig und eigentlich viel zu aufwändig für das Sketch-Diary. Es ist für meine Eltern, die ihren Urlaub in Finnland verbrachten. Dort sammelte meine Mama fleißig Preiselbeeren und schrieb mir in Postkarten unteranderem von den Tieren, die sie sah. Als sie aus dem Urlaub zurückkamen, wollte ich meinen Eltern ein Wunschbild zeichnen. Meine Mutter wünschte sich ein Eichhörnchen. Mein Vater war derselben Meinung.

-------------------------------------------------------------------------------------

This picture was huge and too many work for the sketch-diary. It is for my parents, who were on vaccation in Finland. In Finland my mother harvested lingonberries and wrote me in postcards about the animals, she saw, for example. When they came back from their vaccation, I wanted to draw a wish-picture for my parents. My mother wished a squirrel and my father just agreed.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...